Subject: Operations in Travel Agencies and Tour Operators
Scientific Area:
Tourism and Leisure
Workload:
48 Hours
Number of ECTS:
4 ECTS
Language:
Portuguese
Overall objectives:
1 - The different tourism operations;
2 - The applicable legislation for each of them;
3 - Contractual relationships with different tourism intermediaries;
4 - Apply methodologies for tourism products;
5 - Familiarize with the existing information systems and the functioning of tourism operations.
Syllabus:
1 - Noções básicas e tipificação das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;
2 - Legislação aplicável e organização de uma Agência de Viagens e Operadores Turísticos;
3 - A terminologia turística e das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;
4 - A execução técnica das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;
5 - Tecnologias de informação e comunicação na gestão das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;
6 - Os GDS e distribuição turística.
Literature/Sources:
branja, N., Gestão de Agências de Viagens e Turismo, Lisboa: Lidel (2012).
Albert Piñole, I., Gestión, Productos y Servicios de las Agencias de Viajes, Madrid: Editoral Centro de Estudos Ramón Areces (1999).
Buhalis, D. , & Egger, R., eTourism Case Studies -management and marketing issues, Oxford: Elsevier (2008).
Confederation of Tourism & Hospitality, Travel Agency and Tour Guide Operations Study Guide. Learning Media: London (2011).
Gómez, C., F. & Castro, A. B., Producción y venta de servicios turísticos en agencias de viajes. Madrid: Editorial Síntesis (2006).
Holland, J. & Leslie, D., Tour Operators and Operations? Development, Management and Responsibility. CAB International: USA (2018).
Page, S. J., Transport and Tourism, 3.ª ed., England: Prentice Hall (2009).
Software Galileo, First Class Galileo, Galileo Training (s. d.).
Syratt, G., Manual of travel agency practice, 3rd ed., London: Butterworth Heinemann (2003)
Assesssment methods and criteria:
2 mini-testes - 60%.
1 trabalho - 30%.
Participação nas aulas - 10%.